Oud ijzer
Bij een goede vakantie hoort iets met
oude auto’s, en daarom reden wij laatst van ons vakantieadres in een dorp bij
de Tsjechische grens in Sachsen naar een andere dorp, Markersbach, nog dichter
bij de Tsjechische grens. Daar werd het ‘Altblechtreffen vor der Grenze’
georganiseerd. Iedereen was welkom, gratis, en als je iets gemotoriseerds op
minimaal 2 wielen van enige leeftijd bij je had, mocht je op de wei naast het
voetbalveld staan, waar overigens gewoon een wedstrijd aan de gang was. Tussen
de beide weilanden in stonden lange banken bij een kraam met bier en een beest
aan het spit.
De wei liep goed vol vanaf 10 uur, met personenauto’s en motorfietsen; de vrachtauto’s en tractoren mochten weer een wei verder staan. Omdat we ons in de voormalige DDR bevonden, was het oud ijzer voor een groot deel van Oost-Europese afkomst en dus eigenlijk niet alleen ‘Altblech’, maar ook oud-Duroplast, het materiaal dat in de DDR speciaal ontwikkeld werd voor de auto-industrie en dat bestond uit gerecycled katoen en kunsthars. De Trabant – bijnaam ‘Pappe’, karton – was deels van Duroplast gemaakt.
De wei liep goed vol vanaf 10 uur, met personenauto’s en motorfietsen; de vrachtauto’s en tractoren mochten weer een wei verder staan. Omdat we ons in de voormalige DDR bevonden, was het oud ijzer voor een groot deel van Oost-Europese afkomst en dus eigenlijk niet alleen ‘Altblech’, maar ook oud-Duroplast, het materiaal dat in de DDR speciaal ontwikkeld werd voor de auto-industrie en dat bestond uit gerecycled katoen en kunsthars. De Trabant – bijnaam ‘Pappe’, karton – was deels van Duroplast gemaakt.
De stemming was gemoedelijk op de dag voordat het land ook een nieuwe bondsdag
stemde; in Sachsen vond een meerderheid dat de AfD moest winnen, maar het was
bij het Altblechtreffen niet te merken. Er waren alleen maar autoliefhebbers.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.